Nelioksen asiakasilta ja tuparit

01.06.2018

Koko sen ajan, kun olen tilitoimistossa työskennellyt, olen uskonut kahteen asiaan: koulutukseen ja hyvää asiakaspalveluun - asiakkaista huolehtimiseen. Asiakastiedottaminen on tärkeää ja itse jopa kasvatin toimistoani voidakseni saada kannattavaksi julkaista säännöllisesti asiakaslehteä. Paperisen asiakaslehden ja oman kasvavan toimistoni aika on ohi. Ymmärsin, onneksi lopulta, ettei se ole minua varten, siis se toimisto, asiakastiedottaminen kylläkin. Mutta tähän taustaan perustuu se että arvostan suuresti tilitoimistoja jotka huolehtivat asiakkaistaan ja pitävät heidät ajan tasalla asioista.

Nelios Oy on yksi juuri kuvaamani tilitoimisto, siellä huolehditaan asiakkaista. Soile Viita, Nelioksen yrittäjä, on minulle tuttu jo vuosien takaa ja olen aina pitänyt häntä ja hänen asiakaslähtöistä toimintaansa arvossa. 

Olikin tosi kiva juttu kun Soile otti yhteyttä ja sovimme pienen koulutuksen asiakkaille Nelioksen uusissa tiloissa järjestettävien tuparien lomassa. Näitä koulutuksia on tullut pidettyä jo monta, mutta käyn aineistoni läpi ja sovitan juuri siihen tilaisuuteen sopivaksi joka kerta kun olen menossa puhumaan. Niinpä kävin vielä tämänkin aineiston läpi ennen kuin lähdin kohti Helsinkiä.


Nelioksen uudet tilat olivat valoisat ja toimivat, heti ne nähdessäni ajattelin miten siellä on hyvä sekä henkilökunnan tehdä töitä että asiakkaiden käydä asioimassa. Lisäarvoa paikalle toi kokous- ja koulutustila jonne kulku oli saman eteisen kautta kuin tilitoimistoonkin. Aivan mahtava paikka. Itse näin monia mahdollisuuksia hyödyntää tätä tilaa, kun kyseessä on niin osaava ja asiakkaistaan huolehtiva tilitoimisto kuin Nelios Oy ja Soile Viita sen johdossa.

Tarjoilu oli todella suussa sulavaa ja kauniisti katettuna, kun sitä katselin tuntui että olisin vain voinut ottaa siitä kuvia, ilman että olisin malttanut aloittaa antimista nauttimisen. Mutta jos niin olisin tehnyt, olisin jäänyt kyllä paljosta paitsi! Vieläkin kiitos sekä Soilelle että nämä kaikki herkut loihtineelle ruoka-alan taikurille!

Kun kuuntelin kahvin lomassa asiakkaiden ja Nelioksen henkilökunnan keskinäistä rupattelua, oli itsestään selvää että heillä oli keskenään mutkattomat ja luottamukselliset suhteet. Se on tärkeää tilitoimiston ja asiakkaan välisessä kanssakäymisessä. Jos ei luottamus ole kunnossa, ei voi oppia ymmärtämään toista ja kaikessa elämässä, varsinkin tilitoimistoissa ymmärtäminen tuo iloa elämään. 

"Ymmärtäminen tuo iloa elämään!"


Asiakkaat muistivat tilitoimistoaan lukuisin kukka-asetelmin, itselläni kun oli valitettavan kiireinen aikataulu tilaisuuden päätyttyä, en ehtinyt näitä upeuksia kuvaamaan kun ne kaksi jotka olivat koulutustilassa, varsinaisen tilitoimiston puolella oleva kukkameri jäi kuvaamatta. Onneksi kuvia näistä ihanuuksista löytyy Nelioksen Facebook -sivuilta.

Olen puhunut paljon erilaisista asioista vuosien varrella, mutta nyt luonnollisesti GDPR on se joka puhuttaa ja josta on hyvä yrittäjielle puhua.  Mielenkiinnolla odottelin ennen vuoroni alkamista millainen on kuulijakunta tänä iltana, tässä tilaisuudessa.

Valitettavasti oma aikatauluni ei tällä kerralla mahdollistanut jäämistä pääkaupunkiseudulle yöksi ja julkisia paljon käyttävänä, oli kiirehdittävä viimeiseen Satakuntaan tulevaan junaan. Olisi kyllä ollut enemmän kuin mukavaa jäädä rupattelemaan Soilen kanssa vielä tilaisuuden jälkeen ja samalla nauttia vielä erinomaisista tarjoiluista. (Nam!)
Mutta nyt näin, ehkäpä piipahdan muuten vaan joku toinen kerta.

Kiitos kun järjestitte minulle kuljetuksen suoraan Pasilan asemalle, vältin yhden junanvaihdon ja ehdin loistavasti Porin junaan. Vaikka kello oli jo paljon, aurinko helli laiturilla junan odottajaa.



Kiitos kaikille paikalla olijoille, Nelios on hyvä tilitoimisto ja sillä on fiksuja asiakkaita. Illan aikana esitettiin paljon hyviä kysymyksiä joiden läpikäynnistä varmasti oli hyötyä monille paikalla olijalle.

Kuvan on Nelioksen Facebook -sivulta, jossa kuvia illasta löytyy enemmänkin.





Nelios Oy on sekä Taloushallintoliiton aukrotisoitu jäsentoimisto että Veronmaksajat ry:n että Helsingin seudun Kauppakamarin jäsen, hyvässä seurassa siis!


Kun huomasin junassa ihan sattumalta auringon hauskan leikin, oli pakko ikuistaa se. Jotenkin tämä valon leikki ja se tunnelma mikä siitä syntyi, kuvasi omia ajatuksiani juuri sillä hetkellä, joten senkin vuoksi kuva tilanteesta jotenkin osuvasti tallensi myös omat fiilikseni.

Oli valitettavan pikainen, mutta kuitenkin antoisa reissu. Mukavaa oli taas pitkästä aikaa matkustaa junalla. Siitäkin huolimatta että Tampereella vaihto meni jännittäväksi,kun remontin vuoksi lähtölaituri oli ihan muualla kuin piti ja vaihtoaika aika lyhyt. Mutta Poriin pääsin (viimeinen sen päivän juna) Ja Hans oli hakemassa kotiin, mikä tietysti teki kotiinpaluusta vielä mukavamman. 

Tilitoimistoissa eletään kiireistä aikaa, on eletty jo reilut puolivuotta eikä toinen puoli vuotta tästä eteenpäin paljon seesteisemmältä näytä. Juuri siksikin oli piristävää taas kerran vierailla asiakasillassa, niiden järjestäminen kertoo paljon hyvää tilitoimistosta.




Kiitos Nelios Oy ja Soile Viita, nähdään taas!

Riikka